6 مزیت دستگاه سورتینگ ماهی و کاربردهای آن

دستگاه سورتینگ ماهی از جمله تجهیزات پر کاربرد کشاورزی است که به دلیل قابلیت ها و امکانات آن روز به روز به طرفداران آن ها اضافه می شود. همانطور که می دانید، هم وزن و هم اندازه بودن ماهی ها تاثیر بسزایی در جلب رضایت مشتری و افزایش فروش دارد.

به همین دلیل امروزه بسیاری از شرکت ها به دنبال استفاده از این دستگاه در فرآیند تولید و بسته بندی محصولات خود هستند. به طور کلی این دسته از تجهیزات وظیفه دارند ماهی ها را بر حسب پارامترهای گوناگونی از قبیل وزن و اندازه و ضخامت ماهی ها جداسازی گرده و در مسیرهای مختلفی قرار دهند.

اما دستگاه سورتینگ ماهی چه ویژگی هایی دارد؟ نحوه عملکرد این دستگاه به چه صورتی است؟

ویژگی ها و کاربرد های دستگاه سورتینگ ماهی

به طور کلی‌ استفاده از دستگاه های سورتینگ در بسته بندی محصولات غذایی و نیز مرغ و ماهی سبب می شود تا احتمال خطا به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند تا بر اساس وزن و اندازه محصولات غذایی، آن ها را بسته بندی کرده و در اختیار خریداران قرار دهد.

به همین دلیل استفاده از این دستگاه ضمن افزایش رضایت مشتری ها سبب می شود تا سرعت بسته بندی نیز افزایش پیدا کند.

از طرفی به کمک دستگاه های سورتینگ ماهی، می توان محصولات صادراتی را به راحتی و در مدت زمان کمتری از سایر محصولات جدا کرده ک به فروش رساند.

از دیگر کاربرد ها استفاده از دستگاه سورتینگ ماهی می توان به شیلات ها اشاره کرد. به طور کلی استفاده از این تجهیزات در شیلات ها سبب می شود تا ماهی های بزرگ از ماهی های کوچک جدا شوند.

بیشتر بخوانید:  مزایای استفاده از دستگاه سورتینگ ماهی در شیلات و مراکز پرورش ماهی

چرا که ماهی های بزرگ به خصوص از نوع قزل آلا، پس از مدتی شروع به خوردن و آسیب زدن به ماهی های کوچک می کنند.

به این ترتیب استفاده از این دستگاه در صنایع شیلات ماهی سبب می شود تا ماهی های هم اندازه در حوضچه های مشخص قرار گیرند و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری شود.

مزایای استفاده از دستگاه سورتینگ ماهی

به طور کلی دستگاه های سورتینگ مرغ و ماهی به گونه ای طراحی شده اند تا ازای مصرف کم انرژی، عملکرد مناسبی را از خود ارائه دهند.
6 مزیت دستگاه سورتینگ ماهی و کاربردهای آن 2

بازدهی بسیار بالا

به طور کلی دستگاه های سورتینگ مرغ و ماهی به گونه ای طراحی شده اند تا ازای مصرف کم انرژی، عملکرد مناسبی را از خود ارائه دهند.

کاربری آسان

در طراحی این دسته از تجهیزات صنایع غذایی، از پیچیدگی خاصی استفاده نشده و به همین دلیل اپراتور ها بدون داشتن اطلاعات خاصی قادر هستند با این دستگاه کار کنند. در این دستگاه یک صفحه نمایش قرار داده شده که اطلاعات مرتبط با دستگاه و وزن مورد نظر جهت سورتینگ ماهی را نشان می دهد.

سرعت بالا

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه سورتینگ ماهی سرعت بسیار بالای ان است‌. به طور کلی این دسته از تجهیزات قادر هستند با سرعت بسیار زیاد، نسبت به دسته بندی ماهی ها اقدام می کنند.

سیستم اتوماتیک

به طور کلی این دسته از تجهیزات به صورت تمام اتوماتیک کار کرده و برای دسته بندی محصولات، نیازی به دخالت اپراتور وجود ندارد.

دقت بسیار بالای دستگاه

دقت این دسته از تجهیزات بر حسب ماکزیمم وزن و اندازه انتخاب شده توسط اپراتور تعیین می شود. اما به طور کلی این دسته از تجهیزات از دقت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

هزینه های پایین تعمیر و نگهداری

به طور کلی در طراحی و ساخت این دسته از تجهیزات صنعتی از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده و استانداردهای لازم رعایت شده است. به همین دلیل دستگاه های سورتینگ مرغ و ماهی از طول عمر زیادی برخوردار بوده و کمتر دچار خرابی و آسیب دیدگی می شوند.

بیشتر بخوانید:  سورتینگ ماهی به چه معناست؟

نحوه عملکرد دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی

دستگاه های سورتینگ ماهی و مرغ به گونه ای طراحی شده اند که این نوع از محصولات غذایی را بر حسب عملکرد و طراحی به خصوص خود بین ۲ تا ۱۰ دسته تقسیم بندی کنند.

همانطور که می دانید مرغ و ماهی هایی که جهت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای وزن یکسانی نیستند‌ به همین دلیل بسته بندی این محصولات به صورت دستی دشوار است. دستگاه های سورتینگ ماهی و مرغ به گونه ای طراحی شده اند که این نوع از محصولات غذایی را بر حسب عملکرد و طراحی به خصوص خود بین ۲ تا ۱۰ دسته تقسیم بندی کنند. عمدتا این دسته از تجهیزات از سه بخش کلی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوار نمونه گذار‌
  • نوار توزین
  • نوار سورتینگ

به طور کلی نوار نمونه گذار وظیفه دارد نمونه ماهی را وارد دستگاه کرده و ان ها را برای داشته بندی و سورتینگ آماده کند.

ماهی ها و مرغ ها پس از ورود به دستگاه و گذشتن از نوار نمونه گذار، وارد بخش توزین شده و وزن آن ها سنجیده می شود.

در برخی از دستگاه ها، سورتینگ و دسته بندی ماهی ها بر اساس اندازه ماهی انجام می شود. در این دستگاه ها عملکرد نوار توزین اندکی تفاوت پیدا خواهد کرد. پس از تعیین وزن، ماهی ها وارد نوار سورتینگ شده و ماه هایی با اندازه و وزن تقریبا یکسان در یک دسته قرار می گیرند.

به این ترتیب محصولات آماده بسته بندی و یا ارسال به حوضچه های مشخص می شوند.

۲ نظرات
  1. زارعی می گوید

    دستگاه سورتینگ ماهی موقع پرورش ماهی ها هم اون هارو جداسازی می کنندیابعداز صید اون ها از نظر اندازه اون هارو جداسازی میکنند؟

  2. امیرسموعی می گوید

    من از یک شرکت دیگه دستگاه سورتینگ خریداری کردم ولی از خدمات پس از فروش و گارانتی ناراضی بودم. شما خدمات پس از فروشتون به چه صورت هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.