عملکرد دستگاه توزین نوار نقاله چگونه است؟

برای خرید دستگاه توزین نوار نقاله باید در مورد عملکرد و ویژگی های دستگاه اطلاعات بیشتری داشته باشید. دستگاه توزین را با نام های زیادی در بازار می شناسند: تسمه نقاله، نوار نقاله، ترازوی دینامیکی و… از جمله نام های این دستگاه است.

طراحی این دستگاه برای برنامه های توزین می باشد و به بهترین نحو ممکن کار می کند. در صنایع زیادی از این دستگاه برای جابجایی بار استفاده می کنند.

یک لودسل روی این دستگاه نصب می شود که وزن مواد را می تواند به سیگنالی که الکتریکی است تبدیل کند. نوعی مدار روی این دستگاه نصب شده که پردازنده های زیادی دارد. هر یک از این پردازنده ها برای محاسبه وزن انتخاب مناسبی هستند. زمان انتخاب هر یک از سیستم ها باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید و سپس آنها را خریداری کنید.

مقادیری کالای شکل داده شده روی یک نوار نقاله به رنگ آبی در حرکتند.

سیستم کارکرد توزین نوار نقاله

سیستم توزین نوار نقاله امروزه در سراسر دنیا استفاده می شود. در بخش های متنوع صنایع مانند بسته بندی و در بخش های مونتاژ این دستگاه را به صورت کاربردی استفاده می کنند. وظیفه اصلی که این دستگاه بر عهده دارد جابجایی و حمل و نقل تمامی اجسام در واحدهای متنوع می باشد.

جابجایی بار با این دستگاه از مکانی به مکان دیگر بدون وقفه می باشد. نوارهای نقاله را به گونه ای می سازند که هر یک از نیروهای هم مرکز به صورت یکنواخت می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. نیرو و تنش جداگانه ای به دستگاه وارد نمی شود و این مورد یکی از مهمترین مزیت های سیستم کالیبره است.

در برخی از کارخانه ها پیش از جابجایی بار باید وزن مواد به خوبی بررسی شود و سپس آنها را جابجا کنند.

ویژگی های مهم دستگاه توزین نوار نقاله

برای خرید دستگاه توزین نوار نقاله باید در مورد ویژگی ها و مشخصات دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. در این صورت می توانید با آگاهی بیشتری از دستگاه استفاده کنید. کالیبره توزین نوار نقاله اندازه گیری بسیار دقیق و ساده ای دارد. این مورد به عنوان مهمترین ویژگی آن شناخته می شود.

نشان دادن وزن محصول و موادی که از درون آن عبور می کنند یکی از دیگر ویژگی های صفحه نمایش سیستم توزین نوار نقاله می باشد. همچنین هر یک از مواردی که مربوط به خرابی دستگاه می باشد را می توانید روی صفحه نمایشگر مشاهده کنید. صفحه نمایشی این دستگاه رنگی و لمسی است. این ویژگی کمک می کند که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

ذخیره مقدار تولید برای هر یک از جابجایی های متنوع یکی دیگر از ویژگی های نمایشگر توزین نوار نقاله است. این ویژگی کمک می کند که دستگاه بتواند به راحتی بار با وزن متفاوت را در شیفت های مشخص شده ای جابجا کند.

امکان نمایش هر یک از داده ها روی تلفن همراه و کامپیوتر از دیگر ویژگی های دستگاه می باشد. این ویژگی کمک می کند که از راه دور به خوبی بتوانید دستگاه را کنترل کنید.

ذخیره کردن مقدار تولید طبق ساعت و تاریخ از ویژگی ها و مشخصات دیگر دستگاه است. ذخیره سازی هر یک از فایل ها در برنامه اکسل انجام می شود.

دستگاه توزین نقاله کاربردهای اصلی اش در چه زمینه است؟

کالیبره توزین نوار نقاله در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. شما می توانید این دستگاه را در پتروشیمی کاربردهای زیادی دارد. در واقع شما می توانید در بخش های متنوع پتروشیمی دستگاه را به کار بگیرید.

در صنایع لاستیک و در صنایع فولاد این قطعه کاربرد زیادی دارد. همچنین باید بدانید که در کارخانه های خوراک دام و طیور برای جابجایی بار از این دستگاه استفاده می کند.

در کارخانه های شیشه سازی، سرامیک سازی و کاشی این دستگاه را استفاده می کنند. کاربردهای زیادی از این دستگاه در معادن ماسه و شن، زغال سنگ و… دریافت می شود. بنابراین شما بر اساس نوع کارخانه و صنعت تان می توانید یکی از مدل های متنوع این دستگاه را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:  توزین نوار نقاله چیست؟ بررسی 3 مورد اصلی

دقت دستگاه توزین نوار نقاله چقدر است؟

belt scale

دقت نمایشگر توزین نوار نقاله بسیار بالا می باشد. ۱%±، ۰٫۵ %± و ۰٫۲۵ %± میزان محاسبه این دستگاه است.

اگر می خواهید دقت زیادی از این دستگاه دریافت کنید باید بدانید که سیستم های توزین دارای 4 لودسل هستند و دو عدد آیدلر روی آنها به کار گرفته می شود.

این قطعات دقت دستگاه را تامین می کنند. وزن هر یک از محصولات را این دو قطعه بدون خطا نشان می دهند. عرض تسمه، میزان بارگذاری که تسمه دارد و فاصله بین آیدلرها و لودسل ها زمان انتخاب کردن سیستم اهمیت زیادی دارند.

مشخصاتی که مربوط به نوع برنامه می باشد را هم باید بررسی کنید و سپس دستگاه را خریداری نمایید. تمامی مواردی که نشان دهنده سیستم دقیق دستگاه می باشد را باید در نظر داشته باشید و سپس دستگاه را استفاده نمایید.

علت خطای به وجود آمده در دستگاه های توزین نوار نقاله چیست؟

گاهی اوقات امکان دارد که در دستگاه توزین نوار نقاله، خطایی به وجود آید. برای رفع خطا باید پارامترهایی که روی خطا تاثیر می گذارد را به خوبی بشناسید.

هر یک از این پارامترها را به خوبی بررسی کنید تا از خطای به وجود آمده در دستگاه جلوگیری نمایید. کشش هماهنگ و یکنواختی که در قسمت نوار نقاله وجود دارد یکی از مهمترین مواردی است که نشان دهنده خطا می باشد.

در جدول زیر، حداکثر شیب نوار نقاله برای مواد مختلف آورده شده است:

حداکثر شیب یا درجهمواد مختلف
13فسفات اسید
22آلوم
10آلومینا
17آلومینیوم فسفات
16زغال سنگ آنتراسیت
10آمونیوم کلرید
23نیترات آمونیوم
18خاکستر مرطوب
16خاکستر خشک
30آسفالت
30تفاله
27پوست، چوب
12جو
7لوبیا
12سبوس
27آجر
18کلسیم کاربید
5کربن سیاه و سفید، گلوله
15کربوراندوم ۷۵ میلی متر
22آجیل بادام هندی
20سیمان کلینکر
15گچ، فله
22ذغال
20زغال سنگ
18زغال سنگ معدنی
17سولفات مس
18ذرت
10ذرت، پوسته شده
20دولومیت (کانی)
12 – 15کود
15 – 18آرد
20فلئوریت
15گرافیت
18گچ پودر
28سنگ آهن لیمونیت
21سنگ آهن نرم
32کائولینیت
20اکسید سرب
17آهک سوخته
34خاک سنگ آهک
21سنگ آهک مخلوط
12سنگ آهک درشت
23کلرید منیزیم
15منیزیم فسفات
15سنگ مرمر، خرد < 12 میلی متر
24منگنز
20نیکل-کبالت
10جو
8بادام زمینی با پوست
8نخود فرنگی خشک
14فسفات
12سیب زمینی
15کوارتز
8برنج
18سنگ خرد شده
15 – 18نمک
18 – 20سنگ نمک
16شن خشک
20شن مرطوب
26شیل
15سونتر
18خرده صابون
11سدیم نیترات
16سدیم فسفات
12نشاسته
18سنگ خرد شده
22شکر، نیشکر خام
20شکر، تصفیه شده
21گوگرد پودر
21سولفات پودر
15سنگ – بزرگتر از 4 اینچ
16سنگ – کمتر از 4 اینچ
20پوست گردو، خرد شده
12گندم
15غلات سبوس دار
27وود چیپس
حداکثر شیب یا درجه نوار نقاله برای برخی مواد

شیب نوار نقاله به عنوان یکی از دیگر فاکتورهای مربوط به خطای دستگاه است.

Engineering ToolBox
شیب یا شیب یک خط، جهت و شیب یک خط را توصیف می کند. شیب را می توان در زاویه، شیب یا درجه بیان کرد.
شیب یا شیب یک خط، جهت و شیب یک خط را توصیف می کند. شیب را می توان در زاویه، شیب یا درجه بیان کرد.

اگر مواد عبوری از روی نوار نقاله نوسان زیادی داشته باشد، در سیستم خطا به وجود می آید. همچنین باید بدانید که سرعت بیش از اندازه نوار یکی از دیگر دلالی به وجود آمد خطا در دستگاه است.

کیفیت جنس نوار و ساختار هر یک از نوارهای نقاله از دیگر پارامترهایی است که نشان دهنده خطا در دستگاه می باشد. برند تولیدی هر یک از نوارهای نقاله با یکدیگر فرق می کند.

هر یک از برندها دارای ساختار خاصی هستند و استاندارد مشخصی برای تولید آنها به کار گرفته می شود. برای خرید آنها باید به خوبی در مورد ساختار و کیفیت آنها اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

راهنمای سیستم توزین نوار نقاله

در تمام دنیا از سیستم توزین نوار نقاله در واحد بسته بندی، بخش صنعتی، واحد مونتاژ و… استفاده می ‌کنند. نوار نقاله می تواند حمل و نقل انواع وسیله ها را از نقطه ای به نقطه دیگر بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهد.

تعدادی جعبه بر روی نوار نقاله با لبه های آبی رنگ

بر اساس نوع نوار نقاله ای که روی سیستم مورد استفاده قرار می ‌گیرد اجسام در وضعیت افقی و همچنین در وضعیت شی بدار به راحتی جابجا می گردند. مواد بدون توقف روی سطح نوار نقاله می تواند از سطحی به سطح دیگر حمل گردد. دستگاه توزین نوار نقاله از بخش های متفاوتی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:  بلت اسکیل چیست؟

شناخت اجزای مهم سیستم های توزین نوار نقاله

 تسمه ای را روی دستگاه توزین نوار نقاله قرار داده ‌اند که این تسمه همراه با بستر فلزی است. غلطک فلزی از دیگر بخش‌ های این دستگاه به شمار می ‌رود که باید به درستی روی بخش هموار نصب شود.

زمانی که فاصله دو مکان جابجایی تا حدودی طولانی باشد نوار نقاله با استفاده از غلطک بهترین روند را انجام می دهد. چرا که غلتک ها کمک می کنند اصطکاک کاهش یابد. پس نیازی نیست که در مسیر مستقیم حرکت نموده، با استفاده از اتصالات مخصوص تسمه می تواند در قسمت گوشه دستگاه به سمت مختلف حرکت نماید و دور بزند.

طراحی سیستم توزین نوار

کالیبره توزین نوار نقاله بر اساس نیروی هم مرکز طراحی می شود. طراحی آن به گونه ای است که در قسمت گوشه دستگاه حرکت یکنواخت را ادامه می‌ دهد. هیچ نوع تنشی بین مواد زمان حرکت به وجود نمی آید.

سیستم های توزین نوار نقاله از بخش های متفاوتی تشکیل می شوند که هر یک از این بخش ها وظیفه خاصی بر عهده دارند.  دستگاه نمایشگر توزین نوار نقاله را به دو صورت عمده بلت ویر و ویفیدر تولید می کنند. نوع بلت ویر بیشترین کاربرد را در صنایع دارد. شما می توانید این دستگاه را برای کنترل سرعت مورد استفاده قرار دهید.

 اگر در ویفیدر نمایشگر توزین نوار نقاله امکان تغییر سرعت حرکت وجود نداشته باشد میزان بار عبوری را تنظیم می‌ کنند. برای توزین دینامیک که با شرایط توزین استراکچر متناسب باشد فریم تعلیق را به کار می‌ گیرند.

نمایشگر مخصوصی که روی دستگاه است همراه با سرعت سنج می باشد. چندین لودسل و جانکشن باکس را روی آن به کار گرفته اند. اگر سیستم دستگاه ویفیدر باشد علاوه بر تجهیزاتی که نام بردیم یک عدد درایور کنترل روی آن نصب می کنند.

 دور موتور دستگاه توزین نوار نقاله به چرخنده کانوایر متصل است. در صورتی که حجم بار از مقدار تعیین شده کمتر باشد با فرمان اینورتر دور موتور بیشتر خواهد شد. اگر میزان بار عبوری افزایش پیدا کند سرعت نوار باید کاهش می یابد.

در واقع باید بدانید که با بالا رفتن میزان بار سرعت دستگاه تنظیم می شود و پایین تر می آید. اما با پایین آمدن میزان بار سرعت دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

خصوصیات سیستم های متنوع

برای خرید سیستم توزین نوار نقاله باید خصوصیات این سیستم را از جهات متفاوت بررسی کنید. هر یک از سیستم های توزین نوار نقاله بخش های خاصی دارند. در واقع مدل دستگاه شامل بخش های متفاوتی است که قطعات زیادی دارد.

۴ یا ۶ لودسل را برای توزین دقیق روی دستگاه ها نصب می کنند. دستگاه هایی که پیشرفته تر هستند دارای 6 لودسل می باشند شما می توانید این دستگاه را روی تمامی نوارها که عرض و سرعت متفاوت دارند نصب کنید.

 در واقع نمایشگر دستگاه توزین نوار نقاله با عرض و سرعت متفاوت قابلیت اجرا روی تمامی نوارها را دارد. نصب این دستگاه حدود سه ساعت طول می کشد. در واقع نیازی نیست که برای نصب این دستگاه زمان زیادی را صرف نمایید. خط تولید برای طراحی این دستگاه توقف زیادی ندارد. طراحی خاص و استحکام مکانیکی بالای این دستگاه به عنوان یکی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات خاص آن شناخته می شود.

ویژگی نمایشگر سیستم

 نمایشگری که روی این دستگاه به کار گرفته شده است پیشنهادات زیاد دارد که هر یک از این پیشنهادات قابل ارسال به کامپیوتر و پی ال سی هستند. شما می توانید هر یک از اطلاعات دستگاه را به بخشی که نیاز است ارسال نمایید.

چندین نوع کالیبره متفاوت بر اساس امکاناتی که کارخانه دارد روی این دستگاه نصب می کنند. شما می توانید طبق امکانات کارخانه خود کالیبره های متفاوتی را سفارش دهید تا روی دستگاه اجرا کنند.

نرم افزار ذخیره اطلاعات و همچنین رسم نمودار تولید از جمله خصوصیاتی است که مربوط به این دستگاه می باشد. شما می توانید این دستگاه را روی نوار نقاله که سرعت آن از ۱ تا ۳ متر بر ثانیه است نصب کنید.

شیوه نصب
  1.  قابلیت نصب و راه اندازی سیستم توزین نوار نقاله روی نوار شیب دار تا ۳۵ درجه خواهد بود.
  2. در واقع بر اساس درجه آزادی که مواد دارد می توانید این دستگاه را روی نوارهای شیب دار به راحتی نصب کنید.
  3. پایداری سیستم توزین به عنوان یکی از مهمترین قابلیت های دستگاه توزین می باشد.
  4. برای اینکه از این سیستم استفاده کنید می توانید تمامی بخش های آن را بر اساس نیاز صنعت خود تنظیم نمایید.
دسته بندی بخش های متنوع سیستم
  1. ماژول مکانیکی به عنوان یکی از مهمترین بخش های سیستم توزین نوار نقاله می باشد.
  2. ترانسمیتر سرعت یا همان سرعت سنج را به عنوان بخش دوم این دستگاه معرفی می کنند.
  3. کنترلر توزین از دیگر بخش هایی به شمار می ‌رود که کاربرد مهمی دارد.

لودسل بر اساس کلاس سی  3  و سی 4 تولید می شود. استاندارد آی پی 68 را برای این دستگاه به کار می‌ گیرند. درجه هوایی کارکرد این دستگاه از ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد متغیر می باشد. برای نصب لودسل ها از باکس خاصی استفاده می کنند. ظرفیت آنها بین ۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم می باشد.

سرعت سنجی  که روی این دستگاه نصب می شود از نوع پروکسی یا انکودر است. نمایشگر و کنترلر وزن، پلاس می باشد. نمایشگر توزین نواری هم به صورت پلاس است. ال سی دی کنترل این دستگاه رزولوشن و دقت بسیار بالایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.