بلت اسکیل چیست؟

دستگاه توزین نوار نقاله با نام های متفاوتی شناخته می شود. بلت اسکیل یکی از نام های این دستگاه است. جهت محاسبه کردن وزن موادی که جابجا می گردد از نوار نقاله استفاده می کنیم.

سیستم توزین نوار نقاله از جمله دستگاه هایی به شمار می‌ رود که در تمامی صنایع برای جابجایی مواد به طور مستقل و توده‌ ای استفاده خواهد شد. برای خرید دستگاه توزین نوار نقاله باید در مورد ویژگی‌ ها و مشخصات دستگاه اطلاعات کافی کسب نمایید.

اگر شما می‌ خواهید وزن زیادی از مواد اولیه یا محصولات تولید شده کارخانه تان را با بهترین شرایط و بدون آسیب جابجا کنید سیستم توزین نوار نقاله انتخاب مناسبی است

بررسی عملکرد اجزای نوار نقاله

 سیستم های توزین نوار نقاله به طور معمول شامل اجزایی متفاوتی هستند. لودسل یکی از مهم‌ ترین اجزایی است که روی این سیستم ها نصب می گردد. لودسل ها انواع متفاوتی دارند. هر یک از آنها بر اساس نوع سیستم قدرت جابجایی بارشان  با یکدیگر فرق می کند.

نمایش یک belt scale (بلت اسکیل) یا توزین نوار نقاله در یک شهرک صنعتی

همچنین باید به خوبی بدانید که کیفیت لودسل ها بستگی به برند تولیدی شان دارد. قاب توزین یکی دیگر از بخش های مهم سیستم توزین نوار نقاله می باشد. این قاب برای قرار دادن اجسام و کالاهای متفاوت اهمیت زیادی دارد.

 در واقع شما باید سلامت و ایمنی قاب توزین را به طور دوره ‌ای مورد بررسی قرار دهید. در این صورت از جابجایی بار که با نهایت دقت و سلامت انجام می شود مطمئن خواهید شد. سنسور حرکت که تعیین کننده سرعت نوار نقاله است یکی دیگر از بخش های سیستم های توزین نوار نقاله می باشد.

تمامی اطلاعاتی که مربوط به سنسور حرکت می باشد را روی نمایشگر توزین نوار نقاله می توانید مشاهده کنید. سرعت هر یک از دستگاه ها بستگی به نوع باری دارد که جابجا می گردد. در صورتی که بار جابجا شده وزن زیادی داشته باشد سرعت دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد.

 کنترلر و پردازنده سیستم از دیگر بخش‌ های مهم بلت اسکیل هستند. هر یک از انواع پردازنده هایی که روی سیستم های توزین نوار نقاله به کار گرفته می شوند کاربرد خاصی دارند. کاربرد آنها به مدل سیستم بستگی دارد.

شما می توانید کنترلر و پردازنده سیستم را بعد از مدتی تعویض کنید. در واقع اگر مدت زمان زیادی از دستگاه استفاده می نمایید بهتر است که جهت تعویض بخش های متفاوت دستگاه اقدام نمایید.

شناخت بهترین برند بلت اسکیل

 یکی از مهمترین نکاتی که زمان خرید بلت اسکیل اهمیت دارد این است که برند تولیدی دستگاه را بررسی کنید. هر یک از برندهای تولیدی دستگاه استانداردهای خاصی را رعایت کرده اند تا محصول کیفیت مناسبی داشته باشد.

یک دستگاه دیگر توزین نوار در حال استفاده برای ساخت و ساز

در واقع اگر می خواهید بهترین برند تولیدی دستگاه را انتخاب نمایید باید ویژگی های کلی و اصولی دستگاه را بشناسید. انعطاف پذیری بالای هر یک از تجهیزات با دقت لازم، یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های بهترین برند تولید کننده سیستم توزین نوار نقاله است.

سیستم های حرفه‌ ای راه حل های ویژه ای جهت سیستم های جابجایی کالا ارائه می دهند. حفظ دقت ارسال کالا به دلیل ساختار یکپارچه به عنوان یکی دیگر از ویژگی ‌های بهترین برند تولیدی دستگاه شناخته می‌ شود. نصب و تراز بسیار آسان نوار نقاله از جمله ویژگی‌ های خاص دستگاه توزین نوار نقاله است.

جریان مواد در بهترین دستگاه باید تا ۶ هزار تن در ساعت باشد. دمای عملکرد دستگاه بهتر است که از منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۴۵ درجه باشد. درجه حفاظت از آی پی ۶۵ تا آی پی ۶۸، ۸ تغییر پیدا می کند.

بررسی کاربردهای نوار نقاله

 در صنایع متفاوتی مانند صنعت ذوب آهن، نفت و پتروشیمی، کانی های فلزی، سنگ آهن و … از سیستم های توزین نوار نقاله استفاده می کنند.

هر زمان که به کنترل دبی نیاز داشته باشید می توانید از این سیستم استفاده کنید. اپراتور سیستم روی نمایشگر مشخص می‌ گردد. با توجه به اینکه سیستم های توزین نوار نقاله دسته بندی های خاصی دارند، باید زمان استفاده از آنها کاربردشان را به خوبی بشناسید.

یکی از مهمترین مواردی که در دستگاه توزین نوار نقاله اهمیت زیادی دارد دقت اندازه گیری دستگاه زمان جابجایی مواد است. بر همین اساس شما باید دقت دستگاه را از نظر استاندارد هایی که مربوط به سرعت ارسال بار می باشد بررسی کنید.

طراحی سیستم بلت اسکیل

سیستم های توزین نواری را در مدل های متفاوتی برای صنایع گوناگون تولید می کنند. بخش های متفاوتی روی سیستم ها به کار گرفته می شود که هر یک از این بخش ها برای جابجایی بار نقش مهمی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید:  توزین نوار نقاله چیست؟ بررسی 3 مورد اصلی

طراحی ماژولار یکی از مهم‌ ترین سیستم های طراحی این دستگاه ها می باشد. این ویژگی، میزان مواد عبوری از روی نوار را با اندازه نیم درصد اندازه گیری می کند. کالیبره توزین نوار نقاله بر اساس استانداردهای دستگاه تعیین می‌ شود.

هر یک از دستگاه ها کالیبره کردن محصولات متفاوت را طبق فاکتورهای مشخص شده ای انجام می دهند. اگر می خواهید بدون خطا تمامی مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ ها را به بخش مورد نظر ارسال کنید باید در مورد سیستم کالیبره اطلاعات بیشتری داشته باشید.

سیستم کالیبره نوار نقاله

 سیستم کالیبره توزین نوار نقاله به طور کامل و دقیق روی نمایشگر بلت اسکیل نشان داده می شود. بر همین اساس می توانید از طریق نمایشگر توزین نوار نقاله هر یک از اطلاعاتی که مربوط به کالیبره کردن مواد جابجایی شده است را محاسبه کنید.

با محاسبه مقدار مواد و نوع موادی که جابجا می شود می توانید محصولات با کیفیتی را تولید نمایید. امروزه از آنجایی که بیشتر کارخانه ها ترجیح می دهند بهترین و باکیفیت ترین مواد را استفاده کنند باید از سیستم خاصی اندازه گیری بهره ‌برداری نمایند.

سیستم توزین نوار نقاله به عنوان یکی از سیستم های کاربردی و خاص شناخته می‌ شود که با ویژگی های زیادی همراه است. برندهای گوناگونی از این سیستم را در بازار مشاهده می کنید که برخی از آنها بدون گارانتی هستند.

بر همین اساس باید معتبر بودن برند تولیدی دستگاه توزین نوار نقاله و همچنین گارانتی دستگاه را بررسی نمایید. سپس می توانید دستگاه را برای صنایع متفاوت جهت جابجا کردن بار خریداری کنید.

استفاده از کالیبره توزین نوار نقاله در صنایع متنوع

در صنایع گوناگون با استفاده از فرایند کالیبره توزین نوار نقاله می توانند وزن موادی که در صنعت استفاده می شود را اندازه گیری کنند. زمان جابجایی هر یک از مواد اولیه صنایع متفاوت، نیاز است که وزن آنها را به صورت دقیق بررسی کنید.

اگر مواد اولیه و یا مواد تولیدی را پیش از جابجایی و انتقال، به خوبی وزن کنید از سیستم بهره وری صنعت خود اطلاع بیشتری خواهید داشت. با استفاده از سیستم های توزین نوار موادی که در حرکت هستند هم به خوبی و راحتی وزن می شوند.

محدودیت خاصی در سیستم توزین نوار نقاله زمان وزن کشی وجود ندارد. نوار نقاله از جمله دستگاه هایی است که به راحتی مواد را حمل می کند و اطلاع دقیقی در مورد وزن آن ارائه می دهد.

 شما به راحتی در هر یک از صنایع می توانید سرعت دستگاه توزین نوار نقاله را تنظیم کنید و سپس برای جابجایی مواد سرعت را کم و زیاد نمایید. این روند جابجایی مواد در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌ شود.

میزان مشخص شده ای از محصولات مورد نظر را می توانید با استفاده از دستگاه توزین نوار نقاله به مکان های متنوع انتقال دهید. این روند جابجایی با استفاده از سیستم های توزین نوار نقاله در کمترین بازه زمانی انجام می شود.

در صنایع، متفاوت به دلیل مزیت هایی که سیستم های توزین نوار نقاله دارند از آنها به صورت گسترده استفاده می نمایند. برای بهبود کیفیت محصول تولیدی صنایع سیستم کالیبره جهت وزن کشی بهترین سیستم می باشد.

نقش سیستم کالیبره نوار نقاله برای اندازه گیری مواد اولیه

 از آن زمانی که مواد اولیه خام به هر یک از کارخانه ها وارد می ‌گردد، کالیبره توزین نوار نقاله در چندین مرحله استفاده خواهد شد. در واقع از زمان ابتدایی و تا مراحل پایانی تولید مواد خام این سیستم کاربرد بی ‌نظیری دارد. اگر مواد اولیه به درستی  و بر اساس استانداردهای مشخص شده وزن نشوند فرایند تولید و خواص محصول به خوبی پیش بینی نمی گردد.

یکی از موادی که شما زمان خرید دستگاه توزین نوار نقاله باید به آن دقت داشته باشید کالیبره نمودن سیستم توزین می باشد.

بیشتر بخوانید:  9 نکته پیش از خرید توزین نوار نقاله

 در صنایع متفاوت، کالیبره کردن سیستم های توزین نوار نقاله تفاوت ها و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. اگر کالیبره کردن به صورت صحیح انجام شود میزان موادی که از نوار نقاله رد می شود را به صورت دقیق می توانید محاسبه نمایید.

با کارکرد اصولی و صحیحی که از سیستم توزین نوار نقاله دریافت می ‌شود شما به طور دقیق می توانید کیفیت محصول را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم هزینه های مصرفی را به راحتی کاهش خواهید داد.

نحوه کالیبره کردن توزین نوار نقاله

پیش از راه اندازی سیستم توزین نوار نقاله و بعد از تعمیرات لازم، باید سیستم ‌های توزین را با دقت کالیبره نمایید. کالیبره کردن جهت تعیین اندازه گیری هر یک از انواع دستگاه های توزین نوار نقاله اهمیت زیادی دارد. اگر سیستم هایی که جهت مشخص کردن وزن دارای کاربرد خاصی هستند کالیبره نشوند به درستی نمی توانند وزن محصول را تشخیص دهند.

در مجموع کالیبره کردن به چه معنا و به چه صورت است؟

نوار نقاله 9

در نوارهای نقاله کالیبره کردن به این نحو است که باید یک بار سیستم را بدون تست کردن برای انتقال آماده کنید. بعد از کالیبره تست، موادی که وزن می شوند اندازه گیری خواهند شد و جابجایی شان با دقت انجام می گردد.

برای کالیبره کردن محصولات، تمامی اتصالات و شرایط ظاهری سیستم توزین نوار نقاله باید بررسی شود. بعد از اینکه در مورد اتصالات دستگاه اطمینان خاطر به دست آوردید می توانید عملیات کالیبره کردن را انجام دهید.

عملیات کالیبره کردن توزین نوار نقاله را باید به افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارند بسپارید. توجه داشته باشید که کالیبره کردن توزین نوار نقاله بر اساس استانداردهای بین ‌المللی است. طبق استانداردهای بین ‌المللی هر یک از موادی که با سیستم جابجا می شوند باید وزن شان بر اساس اصول مشخص شده محاسبه گردد.

کالیبره توزین نوار نقاله با وزن متفاوت

هر یک از انواع محصولات در کارخانه های متفاوت با استفاده از سیستم کالیبره توزین نوار نقاله جابجا می گردند. این محصولات وزن متفاوتی دارند.

اگر مواد اولیه به درستی وزن نشوند، چه می‌شود؟

نوار نقاله 5

مواد اولیه اگر به درستی وزن نشوند و سپس وارد پروسه تولید گردند امکان دارد که کیفیت محصول تولید شده کاهش پیدا کند. به همین دلیل پروسه کالیبره کردن هر یک از محصولات انتقالی اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود. سیستم توزین نوار نقاله دارای باسکول های متفاوتی است.

 در صنایع گوناگون از کالیبره کردن برای تولید محصول با کیفیت استفاده خواهد شد. سیستم توزین نوار نقاله بر اساس وزنی که دارد باید محصولات را در بسته بندی های خاصی وزن کشی کند. در کالیبره هر یک از باسکول های متفاوت، تمامی لودسل ها از نظر فنی و ظاهری چک می شوند.

شکل زیرین سیستم توزین نقاله یا Belt Conveyer که زنجیرهای آن را از نمای نزدیک نمایش می دهد.
یک تسمه توزین در حال ایستا

پس از قرار دادن وزنه بر روی هر یک از انواع لودسل ها باید از سلامت آنها اطمینان خاطر کسب کنید. بعد از آن می توانید با ماشینی که وزن ثابت آن را تست کرده اید اختلاف وزن خروجی و داخلی باسکول را بررسی نمایید. این عملیات را در چندین مرحله باید انجام دهید.

اصول استاندارد کالیبره توزین نوار نقاله

 برای انجام دادن مراحل کالیبره کردن سیستم توزین نوار نقاله، باید بدانید که انواع لودسل ها یکسان نیستند. اعمال تغییرات روی لودسل به وسیله کارشناس مربوطه باید انجام شود. برای کالیبره داخلی باید به صورت ماهانه اقدام کنید. در صورت متفاوت بودن تغییرات باید سریعا سیستم را به روزرسانی نمایید.

کالیبره سیستم توزین کیسه پرکن که الکترونیک است با استفاده از دو بخش کار می کند. ابتدا بار باید به وسیله لودسل وزن شود، در قسمت پایین و بالا وزن مقداری که مجاز است باید بررسی شود. تشخیص عبور و همچنین ریجکت محصولات بر عهده سنسور است.

 همزمان یک پیغام برای لودسل دستگاه توزین نوار نقاله ارسال می گردد که با این روند ادامه انتقال محصول انجام خواهد شد. برای کالیبره کردن سیستم توزین نوار نقاله نیاز است که تمامی اتصالات الکتریکی و مکانیکی لودسل بررسی شود.

نظافت هر یک از این قطعات اهمیت زیادی دارد. هر یک از توابع اندازه گیری با استفاده از سیستم مورد نظر به دست می‌ آید.

مقدار وزنی که در قسمت باسکول نوار نقاله وجود دارد روی صفحه نمایشگر توزین نوار نقاله نشان داده می شود. شما بر اساس اطلاعاتی که روی نمایشگر وجود دارد می توانید انتقال مواد را انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.