توزین نوار نقاله چیست؟ بررسی 3 مورد اصلی

در بسیاری از صنایع که امکان توزین نمودن بار به صورت استاتیک فراهم نمی شود باید از توزین های دینامیک استفاده کنند. توزین نوار نقاله یکی از بهترین روش های توزین دینامیک می باشد که کاربرد زیادی در صنایع متنوع دارد.

قسمت هایی تشکیل دهنده این دستگاه متنوع است. هر یک از بخش ها وظیفه خاصی بر عهده دارند. بنابراین زمان خرید کانوایر توزین باید به خوبی وظیفه هر یک از بخش ها را بشناسید.

همچنین در این مطلب در مورد مزیت هایی که مربوط به این دستگاه می باشد، اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می دهیم. در صورتی که می خواهید با این دستگاه و ویژگی های آن آشنا شوید در ادامه با ما همراه گردید.

قسمت های تشکیل دهنده دستگاه نوار نقاله

هر یک از سیستم های توزین نقاله از قسمت های متفاوتی تشکیل می شوند. یکی از مهمترین قسمت های این دستگاه، نواری است که باید بار روی آن انتقال داده شود. این نوار یکی از مهمترین بخش های حمل کننده می باشد که وظیفه انتقال را بر عهده دارد.

یک مدل صنعتی از توزین نوار که رنگ آسمان آبی نیز مشخص است و نوار در حال گردش است
یک مدل صنعتی که سیستم به شکل درستی دور نوار در حرکت است

رولیک های توزیع به عنوان یکی دیگر از قسمت های تشکیل دهنده دستگاه هستند. پیش از نصب کردن دستگاه باید با استفاده از ریسمان هر یک از رولیک ها را از نظر ارتفاع با یکدیگر همتراز نمایند.

فاصله ای بین رولیک ها وجود دارد که باید فاصله آنها از بین برود تا با یکدیگر برابر شوند. هم مرکز بودن انواع رولیک ها اهمیت زیادی دارد. رولیک های دیگری هم روی دستگاه هستند که در قسمت زیرین نوار نقاله نصب شده اند.

 فریم توزین و لودسل ها به عنوان دیگر بخش های سیستم های توزین نقاله می باشند. لودسل های نصب شده روی دستگاه وظیفه اصلی شان اندازه گیری باری است که روی سیستم ایجاد می‌ شود.

کنترلر توزیع به عنوان یکی دیگر از قسمت های مهم دستگاه است که وظیفه کنترل کردن وزن به وجود آمده روی دستگاه را بر عهده دارد. سنسور سرعت و همچنین اینورتر کنترل سرعت موتور به عنوان دیگر قسمت های تشکیل دهنده دستگاه هستند.

اینورتر باید روی نوار نقاله قرار بگیرد تا بتواند سرعت موتور را به بهترین نحو ممکن کنترل کند. سنسور سرعت تعیین کننده سرعت انتقال بار در بازه های زمانی متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید:  عملکرد دستگاه توزین نوار نقاله چگونه است؟

مزیت های استفاده از توزین نوار نقاله

 استفاده از سیستم توزین نوار مقاله مزیت های زیادی دارد. با استفاده از این سیستم در هزینه های کار خود که موجب افزایش توان تولید می شود صرفه جویی خواهید کرد. محصولات بیشتری را می سازید و دسته بندی می کنید.

تسمه نقاله در صنایع گوناگون – ویکی پدیای فارسی

این دستگاه نیروی کار را کاهش می دهد. به همین دلیل برای حمل و نقل محصولات متفاوت به نیروی کار زیادی نیاز ندارید. کاهش فضای مورد نیاز در فضاهای کوچک یکی از دیگر مزیت های این دستگاه می باشد. حمل بسیاری از قطعات با هر شکل و ابعاد با استفاده از این دستگاه میسر می گردد.

به همین دلیل نیازی نیست که نگران حمل بار با وزن بالا باشید. قابلیت نصب دستگاه در زمان های ضروری و جدا شدن دستگاه از سیستم بعد از انجام دادن پروژه به عنوان یکی دیگر از مزیت های دستگاه شناخته می شود.

همچنین می‌توانید عمده مشکلات این ماشین را به زبان انگلیسی از این لینک به صورت PDF دانلود کنید.

کاربردهای مهم سیستم نوار نقاله

 پیش از خرید دستگاه توزین نوار نقاله باید در مورد کاربرد های آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. اگر کاربردهای این دستگاه را به خوبی بشناسید می توانید برای صنایع متفاوت آنها را به کار بگیرید.

توزیع قطعات، محصولات و … به عنوان مهمترین کاربرد این سیستم شناخته می‌ شود. بیشتر افراد برای جابجایی قطعات این سیستم توزین را خریداری می کنند. در انبارداری و همچنین تاسیسات تولید و ساخت محصولات، این سیستم را به کار می ‌گیرند. توزیع اجناس در بسیاری از عمده فروشی ها و خرده فروشی ها با استفاده از سیستم در کمترین بازه زمان انجام خواهد شد.

سیستم های توزین نقاله مرتب سازی و دسته بندی محصولات و قطعات را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. جابجایی هر یک از وسیله ها در پست خانه ها و فرودگاه‌ ها با استفاده از این وسیله به خوبی انجام می گردد.

انتقال گیاهانی که در زمین های کشاورزی برداشت شده اند با این دستگاه به خوبی انجام می شود. بنابراین باید بدانید که در صنعت کشاورزی با استفاده از دستگاه توزین، انتقال مواد برداشت شده به خوبی و با امنیت بالای انجام می شود. انتقال مواد غذایی در بسیاری از صنایع غذایی با استفاده از این سیستم بدون هیچ مشکلی و در کمترین بازه زمانی انجام می شود.

 جهت استفاده از دستگاه توزین نوار نقاله باید در مورد عملکرد آن آگاهی بیشتری داشته باشید.

 به واسطه تسمه ای که دور غلطک وجود دارد نوار حرکت می کند. پس از آن غلتک هایی که راهنما هستند یا حامل می باشند باید از دستگاه عبور کنند.

هر یک از این غلتک ها مسئولیت کنترل کردن و هدایت نمودن نوار اصلی را بر عهده دارند. در قسمت دیگر، غلطک های متحرک هستند که با چرخیدن نوار حرکت می کنند.

سپس در سمت دیگر قطعات و موادی که مورد نظر است را به حرکت در می آورند و به مقصد انتقال می دهند. به این صورت جابجایی با استفاده از دستگاه با سرعت و کیفیت بسیار عالی انجام می شود.

نوار دستگاه توزین از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

نوار که یکی از مهمترین بخش های سیستم توزین نوار نقاله می باشد از سه بخش تشکیل می گردد. لایه بالایی، میانی و پایینی به عنوان بخش های مهم نوار هستند. لایه میانی مقاومت دستگاه را تامین می کند.

جنس هر یک از لایه ها را باید بر اساس نوع کاربردی که سیستم دارد انتخاب کنند. لایه های بالایی و پایینی به طور معمول از جنس پلاستیک هستند. ولی لایه میانی از جنس پلی استر، فولاد، کتان یا آرمید می باشد.

همچنین می‌توانید تازه‌ترین مطالب در خصوص این سیستم یا ماشین صنعتی را در صفحه اختصاصی توزین نوار نقاله ببینید. ما در این صفحه در حال ایجاد یک دانشنامه برای این دستگاه هستیم و به زودی با مطالب کاربردی و متنوع تکمیل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.