تقسیم بندی کلی باسکول 60 تنی

باسکول 60 تنی یکی از مهمترین موارد در صنایع مختلف است به طوری که در صنایع سنگین از نظر سطح کاربرد در شرایط ویژه ای قرار گرفته است. دقت کنید که باسکول 60 تنی برای صنایع سنگین با صنایع سبک تفاوت مطرح است و البته که ویژگی های لازم در مورد این مدل باسکول ها ارزیابی می شود.

باسکول ها بر اساس ویژگی های مختلف تقسیم بندی می شوند برخی از آنها بر اساس میزان وزن قابل تحمل دسته بندی شده و در لیست مدل های ترازویی قرار گرفته اند.

صنایع بزرگ نیاز به این دستگاه ها با دقت بسیار بالا دارند اما برای صنایع کوچکتر می توان از باسکول هایی که توان وزن کشی پایین تر دارند استفاده کرد.

برای اینکه باسکول 60 تنی به خوبی ارزیابی شود نیاز است که میزان دقت آن سنجیده شود. میزان دقت در اندازه گیری وزن برای برخی از صنایع اهمیت زیادی دارد

میزان دقت باسکول 60 تنی

برای اینکه باسکول 60 تنی به خوبی ارزیابی شود نیاز است که میزان دقت آن سنجیده شود. میزان دقت در اندازه گیری وزن برای برخی از صنایع اهمیت زیادی دارد. در باسکول های صنعتی این موضوع خود بخشی از رویکرد استانداردسازی خواهد بود.

مدل های صنعتی باسکول 60 تن، سنسورهای الکتریکی مطرح شده اند که توانایی سنجش برای وزن های بالا با دقت بالا را دارند. در این زمینه لودسل یک سنسور الکتریکی بوده که وزن اجسام را بر اساس بار الکتریکی تخمین می زند.

لودسل ها کمک می کنند تا بدون اینکه ساختارهای مکانیکی اجرا شوند، موقعیت سنسور سنجیده شود. به علاوه بار الکتریکی ایجاد شده به واسطه تخمین های لازم دنبال شود. تخمین دقیق از وزن اجسام نیز بسیار مهم است.

پیکره، قطعات و تقسیم باسکول ها نیز موضوع دیگری است که در بخش بعد بررسی می کنیم.

تقسیم بندی باسکول 60 تنی

تقسیم بندی که در نظر گرفته می شود بر اساس سطح ساختار و موادی است که در آن به کار رفته است. به طور کلی سه دسته تمام بتن، تمام فلز و در نهایت نیم بتن-نیم فلز اجرا می شود. تفاوت ساختار بر اساس اجرای سازه باسکول سنجیده می شود و نیازهای صنایع گوناگون را شامل می شود.

  • باسکول تمام بتن 60 تنی: این مدل از باسکول ها توسط بتن های پیش ساخته طراحی شده اند. همینطور نصب در محل نیاز نخواهد بود. این مدل از باسکول ها هم به شکل همسطح و هم بالاتر از سطح زمین نصب می شوند. در نهایت قادر به توزین برای ظرفیت های بالای 60 تن نیز خواهند بود. معمولاً نمونه بتنی که برای آن در نظر گرفته می شود باسکول مرکب است. این سبک از باسکول ها در لیست باسکول های جاده ای هستند و سبب می شود که سنجش وزن محصولات نیز به خوبی صورت بگیرد. این مدل ها برای کارخانجات و گمرکات استفاده می شوند و در مقایسه با سبک های تمام فلزی، از نظر قیمت تمام شده ارزانتر هستند.
  • باسکول تمام فلز 60 تن: نمونه های تمام فلز به پلتفرم هایی گفته می شود که رویکرد تمام فلز داشته باشند. لازم به ذکر است که نصب آنها بالاتر از سطح زمین صورت می گیرد. مزیتی که برای این پلتفرم ها در نظر گرفته می شود شامل جابجایی ساده و دمونتاژ و نصب مجدد است. به طور کلی نمونه های فلزی می توانند برای وزن بالای 80 تن نیز قابل قبول باشند. این مدل از باسکول ها به نسبت مدل بتنی گرانتر هستند. همچنین بر اساس نوسانات قیمت آهن سنجیده می شوند و در نهایت قیمت آهن است که روی هزینه ها تاثیر دارد. از دیگر مزایایی که برای این مدل از باسکول ها در نظر گرفته می شود، اینکه اتصالات آن به صورت پیچ و مهره صورت می گیرد. همچنین نصب مجدد و جمع آوری آن به سادگی خواهد بود. دقت کنید که نصب مجدد در فضای دیگر برای این سبک ها رویکرد بهتری دارد.
  • باسکول 60 تنی نیم بتن-نیم فلز: یک مدل نیز وجود دارد که در ساختار آنها هم از بتن و هم از فلز استفاده شده است. در این باسکول ها هزینه کمتر و همینطور استحکام بیشتر است و به طور کلی از نظر کارفرما بهترین گزینه محسوب می شود. تنوع برای این باسکول ها زیاد است و در سطح نیازهای مختلف استفاده می شود و سبک مشخصی را هدف قرار می دهد. دقت کنید که باسکول های معرفی شده برای شرایط خاص و بحرانی نیز اجرا می شوند. باسکول هایی که تمام فلز هستند معمولاً دید بهتری برای راننده ایجاد می کنند. این در حالتی است که اگر منطقه ای دارای آب های زیرزمینی زیادی باشد، استفاده باسکول های نیم بتن گزینه بهتری محسوب می شود.

ابعاد باسکول های تریلی کش

معمولاً این باسکولها در لیست باسکول های تریلی کش قرار گرفته است و البته که تناژ مختلفی برای آن اعلام می شود. ابعادی که برای باسکول 60 تنی در نظر گرفته می شود 3 در 16 متر است. به طور کلی ابعاد باسکول جاده ای بر اساس نوع کاربری ارزیابی می شود. البته که ابعاد وسیله نقلیه در این زمینه بررسی می شود. این مقیاس 20 درصد بزرگتر از وسیله نقلیه ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید:  باسکول 60 تنی توزین طیور

تعداد لودسل های باسکول 60 تنی

برای باسکول های جاده ای 5 تن الی 50 تن معمولاً از 4 عدد لودسل استفاده می شود. اما این در حالی است که برای باسکول هایی که بالای 50 تن هستند، 8 عدد لودسل نیاز است. در واقع وقتی قیمت باسکول 50 تنی اعلام می شود تفاوت زیادی با باسکول 60 تنی دارد. این موضوع به دلیل دو عدد لودسل اضافه ای است که برای باسکول 60 تنی در نظر گرفته شده است و روی قیمت تاثیر می گذارد.

در خرید باسکول 60 تنی بهتر است تعداد لودسل ها را مدنظر قرار دهید. برخی از لودسل ها هستند که از نظر تعداد کمی گران تر به نظر می رسند. برخی دیگر به واسطه کیفیتی که دارند دسته بندی می شوند.

دقت کنید که برای خرید باسکول های 60 تنی باید بتوانید هم نوع صنعت را مدنظر قرار دهید و هم شرایط سنسورهای الکتریکی را بررسی کنید. توانایی سنجش برای وزن های بالا نیز در باسکول ها مطرح است که نیاز به بررسی دقیق خواهد داشت. در پروسه خرید بررسی همه پارامترها به کیفیت بیشتر کار کمک زیادی می کند و شرایط را بهبود می بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.