پرکن جامبوبگ چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرکن جامبوبگ از جمله تجهیزات پرکار در صنعت است که به منظور پر کردن کیسه هایی با ابعاد و اندازه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی طراحی این دسته از تجهیزات صنعتی به گونه ای است که کیسه هایی با ابعاد و اندازه های بزرگ و خصوصیات ویژه به راحتی و بدون مشکل در محل مورد نظر نصب شده و پس از پر شدن به آسانی توسط باربر ها جابجا شوند.

این طراحی ضمن بسته بندی صحیح محصولات با حجم زیاد، سبب می شود که سرعت بسته بندی نیز تا حد قابل قبولی افزایش و در نتیجه بازدهی و خروجی کارخانه افزایش پیدا کند.

اما دستگاه کیسه پرکن جامبوبگ به چه نحوی عمل می کند؟ مزایای استفاده از این دستگاه چیست؟

نحوه عملکرد دستگاه پرکن جامبوبگ

به طور کلی دستگاه پرکن جامبوبگ از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام کاربرد و وظیفه به خصوصی دارند. عمدتا این دستگاه از پایه های نگهدارنده، نازل های خروجی، لودسل و… تشکیل شده است.

به طور کلی پایه های نگهدارنده وظیفه دارند تا وزن کیسه به همراه مواد درون آن را تحمل کنند. به همین دلیل عمدتا این پایه ها از متریالی با استحکام بسیار بالا تولید می شوند.

دستگاه پرکن جامبوبگ از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام کاربرد و وظیفه به خصوصی دارند.
پرکن جامبوبگ چیست و چه کاربردی دارد؟ 2

به منظور شروع فرآیند پر کردن، دهانه جامبو ها زیر نازل خروجی دستگاه قرار می گیرد و با زدن دکمه استارت نازل شروع به خروج مواد و پر کردن کیسه ها می کند.

از آنجایی که محل قرارگیری جامبوبگ ها به سنسورهای لودسل متصل است، پس از رسیدن وزن جامبوبگ به حد مورد نظر، سیگنالی به جعبه کنترل ارسال شده و عملیات پر کردن متوقف می گردد.

تا به این ترتیب از پر شدن بیش از حد جامبوبگ ها و نیز کثیف شدن محیط جلوگیری گردد. برخی از دستگاه های پرکن جامبوبگ، مجهز به آژیر و یا زنگ هستند تا در زمان پر شدن کیسه ها اپراتور را با خبر سازند.

بیشتر بخوانید:  ویژگی های دستگاه پرکن جامبوبگ چیست؟

مزایای استفاده از دستگاه کیسه پرکن جامبوبگ

به طور کلی استفاده از دستگاه های کیسه پرکن جامبوبگ مزایای بیشماری را در پی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش هزینه

به طور کلی استفاده از این تجهیزات صنعتی سبب می شود تا سرعت بسته بندی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. از طرفی دستگاه های پرکن کیسه های بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که بازدهی مناسبی داشته و در ازای عملکردی مناسب، جریان برق کمتری را مصرف کنند.

افزایش حجم باربری

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه پرکن جامبوبگ می توان به افزایش حجم باربری اشاره کرد. این دستگاه ها با بسته بندی محصولات مختلف در ابعاد و اندازه های مشخص می توانند حجم باربری تریلر ها را با قرارگیری مناسب افزایش دهند.

تمیزی و پاکیزگی محل

در ساختار سیستم های پرکن جامبوبگ از سنسورهایی تحت عنوان لودسل استفاده شده است

به طور کلی استفاده از این تجهیزات سبب می شود تا از ریخت و پاش های بی رویه در محیط کار جلوگیری شود. چرا که کیسه ها به طور دقیق در زیر نازل خروجی قرار گرفته و امکان خارج شدن مواد از کیسه ها و آلودگی محیط کار وجود ندارد.

به این ترتیب استفاده از تجهیزات ضمن افزایش سرعت بسته بندی، باعث تمیزی و پاکیزگی محیط می شود.

کنترل دقیق وزن محصولات

همانطور که گفته شد، در ساختار سیستم های پرکن جامبوبگ از سنسورهایی تحت عنوان لودسل استفاده شده است. این سنسورها وظیفه دارند با اندازه گیری وزن بسته ها، خروجی نازل ها را کنترل کرده و از ورود بیش از حد مواد به درون کیسه ها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:  مشخصات فنی دستگاه پرکن جامبوبگ چه هستند؟

عمدتا طراحی این سیستم ها به گونه ای است که لودسل ها در زیر جامبوبگ ها و یا دسته های این کیسه ها قرار گرفته و به صورت لحظه ای وزن کیسه را اندازه گیری کند. زمانی که وزن کیسه به حد نصاب رسید، عملیات پر کردن کیسه متوقف می شود.

ایمنی بالا

به طور کلی بدنه این دسته از تجهیزات از متریال و فولاد مستحکم ساخته شده است. به همین دلیل این تجهیزات به راحتی می توانند کیسه هایی را با ابعاد و اندازه و وزن زیاد، را تحمل کنند.

به علاوه این دستگاه ها در هنگام پرکردن کیسه ها برای اپراتور ها خطری را ایجاد نمی کنند.

نمایش مقدار وزن محصولات

صفحه نمایش های موجود در دستگاه قادر هستند به صورت لحظه ای وزن اندازه گیری شده توسط لودسل ها را به اپراتور ها نشان دهد.

به طور معمول در برخی از دستگاه های پرکن جامبوبگ، از آژیر هشدار نیز استفاده شده است تا در صورت بروز هرگونه مشکل در ساختار سیستم کنترلی و نیز پر شدن کیسه ها اپراتور و سایر افراد مرتبط را با خبر سازند.

طول عمر بسیار بالا

از دیگر ویژگی های این دسته از تجهیزات می توان به طول عمر بالا اشاره کرد. به طور کلی تمامی تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی به کار رفته در این دستگاه توسط برترین شرکت ها تولید شده و به همین دلیل این تجهیزات ضمن داشتن هزینه ناشی از تعمیرات بسیار پایین، از طول عمر بسیار زیادی نیز برخوردار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.